Dieta alcalină – ce trebuie să mâncăm ?

Alcalinizarea prin alimentație

Așa cum am promis în postarea anterioară, voi continua seria articolelor legate de dieta alcalină. Întrucât aceasta are un rol hotărâtor în accelerarea procesului de vindecare merită tratată ca atare.

ALIMENTELE ALCALINE – ce trebuie să mâncăm ?

Pentru a ne putea alcaliniza organismul cum se cuvine trebuie să ne alegem alimentele pe care urmează să le mâncăm cu foarte mare atenție deoarece majoritatea acestora au caracter acid.

Ca să înțelegem cât mai ușor mecanismul de funcționare al acestor procese vă voi explica cum știu eu mai bine ce se petrece în corpul nostru când mâncăm: toate alimentele pe care le băgăm pe gură ajung în corpul nostru după care se digeră, apoi urmează metabolizarea (acestea se ard) și se transformă în, să zicem în cenușă ca să putem face o paralelă cu focul din sobă sau grătar (cu cât lemnele sunt de mai bună calitate cu atât focul durează mai mult și are putere mai mare). Acestă cenușă, în funcție de ce am mâncat, poate avea carecter NEUTRU, ALCALIN sau ACID.

Elementele ca magneziu, calciu, potasiu, zinc, fier, argint produc o cenușă de tip alcalin, în vreme ce iodul, clorul, sulful lasă în organismul nostru o cenușă acidă.

Pentru a putea menține un echilibru al PH-ului nostru în țesuturi și sânge trebuie să consumăm 80% alimente alcaline (cele mai pure fiind în stare crudă – fructe, legume) și 20% acide.

LEGUMELE

În ceea ce mă privește legumele și fructele au devenit peste noapte centrul universului dietelor mele, nu știu dacă ele reprezintă 80% din regimul alimentar pe care eu îl urmez, dar oricum peste 60% sigur.

Acestea au cel mai scăzut conținut caloric, conțin foarte puțin zahăr și au cea mai mare putere de hrănire a organismului de pe planetă. Ele furnizează vitamine, minerale, fibre, enzime, clorofilă, substanțe vegetale nutritive și săruri alcaline cu ajutorul cărora putem distruge microorganismele și micotoxinele din corpul nostru.

Sărurile alcaline sunt o sursă excelentă de protecție împotriva microorganismelor și a micotoxinelor, luptă împotriva dezvoltării în exces a acestora și ajută la neutralizarea acidității din sânge și țesuturi.

Legumele cu cea mai mare valoare nutritivă și care furnizează cele mai multe minerale, vitamine și oligoelemente de care noi avem nevoie sunt cele de culoare verde. După cum am mai spus și într-o postare anterioară clorofila este „vinovată” de acest fapt, pentru că aceasta ajută sângele să livreze oxigen în corp.

Principala sursă de enzime care ne ajută să avem o digestie corectă izvorăște tot din puterea legumelor, iar de aceea nu este recomandat să le mâncam preparate termic, întrucât acestea își pierd din valoarea aportului enzimatic pe care îl aduc organismului și le mâncăm degeaba.

Legumele conțin și proteine, dar vegetale, care reprezintă o alternativă demnă de luat în seamă ca înlocuitor al proteinelor animale și totodată acestea conțin și o serie de aminoacizi de care corpul fiecăruia dintre noi are nevoie.

Legume foarte alcaline: castravete, spanac, broccoli, patrunjel, leuștean, napi, alge, băuturi din plante verzi (iarbă de grâu).

Legume alcaline: avocado, varză, ceapă, salată verde, ghimbir, ardei iute, țelină, semințe de chia, sfeclă.

Legume slab alcaline: anghinare, sparanghel, varză de Brussels, hrișcă, linte, morcovi, conopidă, arpagic, praz.

FRUCTELE: paradoxal, acestea au o caracteristică conform căreia conțin o componentă acidă, cum ar fi acidul citric și pun organismul ”la muncă” pentru a extrage și utiliza mineralele alcaline. Nu trebuie să uităm nici de fructoză care nu se recomandă a fi consumată în exces. Aceasta este procesată în intregime de către ficat și diferă de mecanismul de asimilare a glucozei.

FRUCTE alcaline și recomandate: curmale, smochine, caise, cireșe, piersici, lamâie, lămâie verde, pepene roșu, avocado, gref, rodie,banane coapte.

LĂMÂIA are inițial un PH acid (sub 7), dar o dată metabolizată în organism aceasta capătă valoare alcalină.

ROȘIILE sunt alcaline atunci când le mâncăm crude, dacă le preparăm termic acestea devin acide.

Este evident faptul că trebuie să evităm alimentele modificate genetic, stropite cu pesticide în exces. Pentru a evita ingerarea de substanțe toxice din legume și fructe, eu personal, le spăl, le pun apoi timp de 15 minute în apă cu bicarbonat de sodiu și apoi le mai spăl o dată.

Pe lângă dieta alimentară trebuie să luam în calcul și elementele care alcalinizează mintea și sufletul, sunt la fel de importante. Astfel, avem nevoie de zâmbete multe, râs, voie bună, calm, siguranță, relaxare, fericire. Acestea sunt sentimentele care în mod obligatoriu trebuie să ne domine atât în viața de zi cu zi cât și în lupta cu boala.

La prima vedere, după o viață în care am mâncat cu precădere carne pare imposibil de luat în calcul o astfel de dietă, însă cu răbdare, cu o voință nemarginită și de cele mai multe ori, din păcate, împinși de la spate de cine știe ce boală trebuie să reușim. Totul depinde doar de noi.

În zilele ce urmează voi încerca să vă povestesc cum mă simt la un an de la diagnosticarea cu cancer de colon (pe 14.042017 se împlinește un an), ce schimbări au avut loc în viața mea și avantejele și dezavantajele bolii (teoretic sunt numai dezavantaje, dar putem privi și partea plină a paharului).

SĂNĂTATE MAXIMĂ !!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *